«Άνοιξε ο δρόμος από την φυλασσόμενη διάβαση του Μάκκαρη, κανονικά η κυκλοφορία των οχημάτων. Κρίμα που ‘απογοητεύτηκαν’ κάποιοι, από την υπεύθυνη στάση και τις άμεσες αποτελεσματικές ενέργειες της περιφέρειας….»
Με αυτή την ανάρτησή του στο προσωπικό του προφίλ στο facebook ο αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Ευστρατίου, σχολίασε τις εξελίξεις με την γέφυρα Μάκκαρη στην περιοχή Χαράκι αφήνοντας ευθείες βολές σε κάποιους που σίγουρα δεν περίμεναν να γίνουν όλα γρήγορα, παρά τα προβλήματα και την πανδημία του κορωνοϊού.
Θυμίζουμε ότι στις 25 Νοεμβρίου ξεκίνησε η τοποθέτηση των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας του ποταμού Μάκαρη στο Χαράκι.
Ακριβώς ένα χρόνο μετά την κατάρρευσή της, στις 25 Νοεμβρίου 2019 από τις ισχυρές βροχοπτώσεις της θεομηνίας “Γηρυόνης”, η νέα γέφυρα του ποταμού Μάκαρη, επί της Εθνικής Οδού Ρόδου Λίνδου στο Χαράκι, στήνεται και πάλι, με την έναρξη της τοποθέτησης των πρώτων προεντεταμένων δοκών του φορέα της.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το έργο ήδη βρίσκεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί αρχικά.
Πρόκειται για τριπλό έργο που εκτός από την νέα γέφυρα, περιλαμβάνει την παράλληλη προς τη γέφυρα οδό η οποία ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία το καλοκαίρι, καθώς και τη μετατόπιση του αγωγού ύδρευσης, ο οποίος παλαιότερα είχε σχεδιασθεί και κατασκευαστεί να διέρχεται ανάμεσα στα πέδιλα της γέφυρας που κατέρρευσε.
Για το συγκεκριμένο έργο, η Περιφερειακή Αρχή έδωσε μάχη με το χρόνο, από την ημέρα κατάρρευσης της παλιάς γέφυρας, στις 25 Νοεμβρίου 2019, λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων της περιόδου. Η γέφυρα είχε κλείσει εγκαίρως, από τις 13 Νοεμβρίου 2019, μετά και τις αυτοψίες που διενεργήθηκαν από δύο κλιμάκια τεχνικών, οι οποίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι η γέφυρα είχε καταστραφεί από την έντονη βροχόπτωση της 5ης Νοεμβρίου 2019 και υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης ανά πάσα στιγμή, κατά συνέπεια, ήταν επιβεβλημένη η διακοπή χρήσης της, για να μην κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές.
Μέσα σε 87 ημέρες από την κατάρρευση της γέφυρας, ολοκληρώθηκε η καθαίρεσή της και δημοπρατήθηκε η κατασκευή των τριών παράλληλων έργων. Η σύμβαση με τον ανάδοχο υπεγράφη στις 10 Ιουνίου 2020 και έκτοτε οι εργασίες υλοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς.